Over Jetstream
Planning maken º Bijles º Specifieke zorg
Ervaring º Zelfstandigheid bevorderen º Rust º Leren leren
Profielwerkstuk º Coaching º Persoonlijk º Studiebegeleiding
Voortgezet onderwijs º Cursussen º Reflecteren º Inzicht º Mbo
Hierboven staan steekwoorden die beschrijven wat Jetstream doet en waar Jetstream voor staat. Jetstream is gevestigd in het stationsgebouw in Winterwijk. Het pand is goed bereikbaar voor leerlingen die in Winterswijk naar school gaan maar ook voor leerlingen die buiten Winterswijk naar school gaan. Wij ontvangen leerlingen uit het voortgezet onderwijs. Studenten aan MBO- en HBO-opleidingen zijn ook van harte welkom bij ons.
Het team van Jetstream dat uw kind begeleidt, bestaat uit:
Nicole Wolters
“Ik ben Nicole Wolters. Ik woon samen met Jeroen en heb drie kinderen, 1 dochter en 2 zonen.
Na mijn afstuderen heb ik diverse opleidingen gevolgd en bij diverse banken gewerkt. In 2009 ben ik begonnen in het onderwijs. Sinds 2012 werk ik als docent op het Marianum in Groenlo. Daar geef ik les in de vakken economie, bedrijfseconomie en wiskunde. Ook ben ik mentor geweest in diverse leerjaren waardoor ik weet wat er op leerlingen af komt. Ook ben ik intern begeleider geweest. Dit ben ik niet meer omdat ik nu ga werken bij Jetstream.
Ik kan erg genieten van leerlingen die je ziet groeien zowel op het gebied van kennis van de leerstof als op het persoonlijke vlak. Ik vind het fijn al ik daar mijn steentje aan kan bijdragen. Als een leerling een beter resultaat kan behalen voor een vak met jouw hulp dan ben ik erg trots op de leerling en laat dan ook zien.”
Annemiek Slotboom
“Hallo, mijn naam is Annemiek Slotboom.
Ik ben getrouwd en heb twee dochters. In 1990 ben ik afgestudeerd in de Franse taal- en letterkunde aan de universiteit van Groningen. Daarna heb ik diverse opdrachten uitgevoerd voor vertaalbureaus.
In 2002 ben ik bij Jetstream gekomen. Daar werk ik alweer heel wat jaren met erg veel plezier. Ik vind vooral het bezig zijn met taal, het persoonlijk contact en de een-op-een-begeleiding erg plezierig. Ik streef er dan ook altijd naar om met de leerlingen een optimaal resultaat te behalen.”
Diana van der Walle
“Hoi, ik ben Diana van der Walle en getrouwd met Frank. Samen hebben wij twee dochters, Nina en Hanna. Met ons vieren wonen wij net over de grens in Vreden.
Mijn start in het onderwijs is begonnen op de HAN in Nijmegen. Daar heb ik mijn opleiding tot docente handvaardigheid afgerond. Na enkele omzwervingen op scholen rondom Nijmegen ben ik in 2000 begonnen op het Marianum. De eerste 10 jaar heb ik gewerkt als docente handvaardigheid en was ik mentor van verschillende onderbouwklassen. Daarna ben ik gaan werken als leerlingbegeleidster op het Onderwijs Zorg Steunpunt op het Marianum in Groenlo. Mijn taak is het ondersteunen van leerlingen van leerjaar 1 t/m 6 op het gebied van agendagebruik, plannen en organiseren van het huiswerk, leerstrategieën, executieve functies, faalangst en sociaal emotionele problematiek. Dit doe ik vaak één op één, soms in groepen. Sinds enkele jaren ben ik talentbegeleider voor hoogbegaafde leerlingen. Samen met collega’s van meerder scholen in de Achterhoek hebben wij de ‘Backcorner’ opgericht voor deze doelgroep.
Vanaf 1 september 2021 mag ik mijn kennis en kunde delen met de leerlingen bij Jetstream. Ik verheug mij er ontzettend op om met de leerlingen aan de slag te gaan, hen te ondersteunen en hen op verschillende onderdelen te zien groeien. Dit geeft mij een fijn en voldaan gevoel.”
Jeroen Kraan
“Ik ben Jeroen Kraan en woon samen met Nicole en onze drie kinderen.
In 1994 heb ik mijn HBO studie chemie afgerond en aansluitend heb ik gewerkt bij het Forensisch Instituut en op de Universiteit Utrecht. In 2000 ben ik begonnen als docent aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, Academie Toegepaste Biowetenschappen en Chemie en hier verzorg ik momenteel theorielessen scheikunde in alle jaren en daarnaast begeleid ik studenten bij een stage- of afstudeeropdracht. Daarnaast houd ik me bezig met het maken van instructie films / video’s over laboratorium vaardigheden en theorie onderdelen en verdiep ik mij in nieuwe didactische concepten.
Leerlingen/studenten uit te dagen, verder te helpen, bekijken wat een individu nodig heeft zie ik als een uitdaging en op deze manier hoop ik een steentje bij te dragen aan hun ontwikkeling.”